fredag 29 juli 2011

Oisín Cantwell goes Mustafa Can

AFTONBLADSHAVERI Oisín Cantwell, proffstyckare på Aftonbladet, har ett märkligt sätt att efterleva sina egna predikningar om peace, love & understanding på. Under natten skrev han på sin Facebook att han skulle skjuta ett par ”lantisar” och dricka meskalin.

Står två överförfriskade lantisar och bräker iron-maiden-högt på gnällbältesdialekt nere på gatan. Om jag hade meskalin så skulle jag dricka det. Och om jag hade ett hagelgevär så skulle jag sedan prickskjuta på dem.

Cantwell, som alltid varit något av en expert på att tala om för andra vad de ska tycka och tänka, skrev senast i går en krönika om  hur man bör förhålla sig till Anders Behring Breiviks manifest.

När Resumé frågade Cantwell om inlägget plockades det bort och han uppger att det var omdömeslöst av honom samt att han inte tänkte på Norge då han skrev det.

Jan ”Vi gillar olika” Helin, Aftonbladets chefredaktör, var måttligt intresserad när Resumé ringer upp:

Aftonbladets chefredaktör Jan Helin är på semester i USA när Resume.se når honom:

– Jag har inte sett vad han har skrivit och kan därför inte kommentera det.

Jag kan läsa upp det för dig.
– Nej, gör inte det, det är mitt i natten, jag har semester.

Resumé

PrintFriendlyShare



Ursprungsartikel
Källa: Politiskt Inkorrekt